گروه پژوهشی مطالعات برنامه ریزی و مدیریت مقصد گردشگری

مدیرگروه

  • دکتر رحمان معرفت

اعضاء گروه

  • دکتر محمد نجارزاده 
  • دکتر زهره کیانی فیض آبادی               
  • دکتر علی اصغر شالبافیان
  • دکتر حسن کابلی

 

مقدمه

هدف از تاسیس گروه پژوهشی مطالعات برنامه ریزی و مدیریت مقصد گردشگری کمک به اتخاذ راه کارهای لازم برای توسعه گردشگری پایدار در منطقه ، شهر ، روستا و ناحیه است . انجام فعالیتهای مطالعاتی ، پژوهشی و مشاوره ای در حوزه برنامه ریزی و مدیریت مقصد گردشگری کانال هایی هستند که این گروه  با بکار گیری این موارد در راستای افزایش جذابیت و ارزش یک مقصد کمک می کند.در واقع با ارائه راه کارهای  بکارگیری استراتژی های مختلف آگاه سازی ، برندسازی و استاندارد سازی به ذی‌نفعان گردشگری ، سبب پایداری گردشگری و بهبود تجربه گردشگران در سال‌های آینده می‌شود.

 

چشم انداز

این گروه پژوهشی امیدوار است تا با بهره گیری از دانش جدید و تجربه و انجام فعالیت­‌های پژوهشی و مطالعاتی ، برند اول و تاثیرگذار در فرایند توسعه مقاصد گردشگری و بویژه گردشگری دانش­‌محور، مسئولانه ، خلاق و پایدار در کشور باشد .

 

ماموریت

هر منطقه، ناحیه، روستا، شهر یا که دارای جاذبه های گردشگری می باشد می بایست جهت رشد و توسعه اصولی و پایدار، با دانش به روز گردشگری مدیریت شود . ما در این گروه پژوهشی برآنیم تا با اجرای فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه برنامه ریزی و مدیریت مقصد  و ارائه کاربست های پژوهشی ، اثرات مثبتی در کیفیت اوقات فراغت و زندگی مردم، رفاه آتی جامعه و کسب و کارهای محلی گذاشته و زمینه های سفر خاطره انگیزی را برای گردشگران فراهم سازد.  

 

اهداف

  • انجام طرح های پژوهشی کاربردی، توسعه ای و بنیادی در راستای افزایش رقابت‌پذیری و پایداری مقاصد گردشگری
  • ارائه خدمات مشاوره علمی پژوهشی بمنظور بهره‌برداری بهتر و مسئولانه از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی یک مقصد گردشگری
  • برگزاری دوره های تخصصی در راستای پایداری گردشگری مقاصد
  • برگزاری نشست ها و سمینارهای تخصصی در سطوح ملی و بین المللی 
  • برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی
  • انتشار کتب علمی

 

خدمات گروه

انجام فعالیتهای مطالعاتی ، پژوهشی  و مشاوره ای در حوزه مدیریت مقصد گردشگری شامل :

مدیریت  و برنامه ریزی مقاصد و جاذبه های گردشگری

برندسازی مقاصد گردشگری

خلاق سازی مقاصد گردشگری

توانمندسازی جوامع محلی در مقاصد گردشگری

از طریق :

مطالعات پایه و تحلیل کمی و کیفی _راهبردی وضعیت گردشگری مقاصد

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  راهبردهای توسعه گردشگری

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  راهبردها و سیاست های جذب گردشگر

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  راهبردها وسیاست های بازاریابی گردشگری

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  راهبردها و سیاست های برندسازی مقاصد

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  راهبردها و سیاست های خلاق سازی مقاصد

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  راهبردها و سیاست های توانمندسازی جوامع محلی

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  مسیرهای گردشگری مقاصد

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  نقشه های گردشگری مقاصد

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  شیوه های ترویج فرهنگ گردشگری سالم و پایدار

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  مکانیزم توزیع اطلاعات گردشگری و مدیریت ارتباط با گردشگران

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  کمپین های بازاریابی گردشگری

مطالعه ، پژوهش ، تدوین و مشاوره  رویدادها و نمایشگاه های تخصصی گردشگری

مطالعه طراحی مسیرهای گردشگری در تمامی عرصه های طبیعی، روستایی، شهری و مناطق حفاظت شده (مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری)

مطالعه طراحی گرافیک محیطی و ساماندهی بصری مناطق و جاذبه های گردشگری، سایت های گردشگری، مناطق گردشگری شهری و روستایی

مطالعات مکان یابی، طراحی، استانداردسازی و مشاوره اقامتگاه های بوم گردی و روستایی

ساماندهی و استانداردسازی جاذبه های گردشگری،آموزش نیروهای محلی و بررسی پتانسیل های موجود جهت بهبود و برندسازی جاذبه ها بر اساس اصول توسعه پایدار.

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.